fredag, december 18, 2015

Paket hit och paket dit ...

Igår fick jag äntligen hämta paketet från over there. Det var relativt stort men till min fasa vägde det ingenting. 

Såg för mitt inre hur jag grävde bland packmaterial utan att hitta ens en tummetott. Raska steg till bilen där jag med mer eller mindre våld tog mig in i paketet. Ut kom en massa bubbelplast. Och en förpackning som såg precis ut som den skull. Hurra! Jag blev inte helt lurad. 

Men helt nöjd kan jag inte påstå att jag var heller eftersom jag beställ ytterligare dockor, tre till antalet. Av dem syntes inte något spår. Till och med packorden sa att paketet innehöll två,TVÅ, förpackningar. 

Så det var ju bara till att åka hem och mejla företaget. På grund av tidsskillnaden fick jag ge mig till tåls, innan psykbryt of the year. Men behövdes inte. Fick svar med ett beklagande och meddelande att en återbetalning skulle ske. Det fanns tyvärr inte någon ersättningsprodukt. Lite besviket men den viktigaste dockan kom i alla fall så jag nöjde mig med det. 

Tills i morse då jag upptäckte att jag fått ett nytt mejl från företaget. Där de glatt tackar för min beställning. Av de saknade dockorna. Så nu får vi bara vänta och se vad som händer. 

Om det kommer en ny sändning med dockorna blir jag lite putt eftersom de fakturerar mig för ännu en frakt och förtullning i och med att det blev två paket. Inte helt okej men vi får se. De kan ju se sig i stjärnorna att jag betalar två gånger för dockorna. Får försöka ha koll på kontot. 

Inga kommentarer: