tisdag, maj 31, 2016

Inget sommarjobb

Det blev inget sommarjobb för mig och lika bra är kanske det.

De ringde igår och berättade att jag gjort ett väldigt bra intryck på intervjun och att det varit ett svårt beslut men till sist bestämde de sig för att det var för osäkert att anställa mig. De behöver ha någon som alltid kommer, som inte är sjuk jämt och som man kan lita på.

Jag kan inte låta bli att skratta lite åt detta. Det är väl inget som garanterar att en "fullt friskt" person alltid kommer, aldrig blir sjuk eller kanske ljugit om sina egna kvalitéer. Men orka bry sig.

När en dörr stängs öppnas en annan säger de. Så jag ser med spänning fram mot vad denna dörr kan ha att erbjuda. Är ju i planeringsstadiet att komma ut på praktik/arbetsträning igen. AF ska bara hitta något bra ställe.

Inga kommentarer: